valpperi

Perussuomalaiset lähtevät eduskuntavaaleihin maahanmuutto edellä

Halla-aho julisti puolueensa verkkolehdessä suunnitelmia seuraavien vaalien ajatuksista.

Maahanmuutto on heidä kärkiteemansa, joka nyt ei ketään yllätä, se on sitten eri asia kiinnostuuko kansa tästä niin paljon, mutta se jää nähtäväksi.

Maahanmuuttokriittisyys ja maahanmuuttopolitiikan arvostelu on ihan hyväksyttävää, mutta kun kyse on persussuomalaisten arvostelusta, niin aika usein homma lipeää täysin käsistä.

 

Tuli vaan tässä mieleen, että jos tämä maahanmuutto on persujen kärkiteema, niin onkohan syyttäjä ja käräjäoikeus jo valmistautunut kovaan ruuhkaan, sillä mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, ja Halla-ahon suulla vielä tämä otetaan isommaksi teemaksi, niin seurauksena on varmasti vihapuheiden ja älämölöjen iso lisäys.

 

Huumoria kansalla tietysti riittää, ja onhan tuolla syyttäjälle ja oikeuslaitoksellekin työllistävä vaikutus, siitä pisteet.

 

Mielenkiintoisia vaalipuheita odotellessa :) 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

3Suosittele

3 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (108 kommenttia)

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Juu, niin on, eikä siinä mitään, mutta kun touhu on välillä kuin sirkuksessa. :)

Käyttäjän selavii kuva
Seppo Lavikainen

PerusSuomalaiset eivät todellisuudessa ole yhden tai kahden asian puolue, vaikka julkisuudessa näin koitetaan luoda tuollaista vastenmielistä mielikuvaa tästä uudistuneesta PerusSuomalaisista. Toki ennen loikkareiden siirtymistä hillotolpilleen etenkin mediassa esitettiin jo silloinen puolue- ja puolueen kärkihenkilöt vain yhden asian puolueeksi ja henkilöiksi. Tuolloinkin maahanmuutto ja Timo Soini olivat ne yksi asia.

Sen enempää puuttumatta tuohon silloisen persujen hillotolpilla notkuvien tyyppien selkärangattomuuteen, niin edelleen puolueen 1/100 osaan jakaantumisen myötä perussuomalaisilla on voimassa esittämänsä puolueohjelma, lupaukset ja käsittääkseni myös nuo 34 kohtaa, joista puolueesta hillotolpille erkaantuneet ovat luopuneet.

Ennen hillotolppa-henkilöiden karkuruutta PerusSuomalaiset saivat hallitusneuvotteluissa ja budjetissa läpi seuraavat asiat:

- takuu eläke nousee
- toimeentulotuella on indeksisidonnaisuus ja se siirtyy Kelan hoidettavaksi
- omaishoidontukea nostetaan
- peruspäiväraha ei leikata työttömiltä
- omaishoidontukea nostetaan
- arvonlisävero ei nouse
- ruoka ja lääkkeet pysyvät alemmassa verokannassa
- Yle-vero poistetaan 300 000 pienituloiselta
- Yle ei saa indeksitarkistuksia
- puolustusmenoja nostetaan
- maahanmuuton kustannukset selvitetään ja etuisuuksien alentaminen on jo selvityksessä
- perheenyhdistämistä tiukennetaan
- puoluetukea leikataan
- ministereiden määrää vähennettiin samoin avustajien määrä
- työtulovähennyksellä huojennetaan pieni- ja keskituloisia palkansaajia 450
miljoonalla eurolla
- yrittäjä vähennys paranee
- tuulivoiman tukia leikataan
- solidaarisuusveroa kiristetään ja pääomaveroa korotetaan
- EU- jäsenmaksu pienenee 75 miljoonalla eurolla tosin huonon taloutemme vuoksi, mutta silti
- perhe saa itse päättää kumpi vanhempi jää kotiin hoitamaan lastaan
- autoveroa alennetaan
- bensaveroa ei nosteta
- tiemäärärahat nousevat huomattavasti
- romutuspalkkiota jatketaan
- kuntien viiden vuoden irtisanomissuoja poistuu
- seteli selkärankaisten puoluetukilaki kumotaan
- kehitysapu määrärahoja leikataan
- ulkomaisen työvoiman tarveharkinta säilytetään
- turhaa sääntelyä puretaan
- hevosenlannan poltto energia tarkoituksiin sallitaan
- kalliit veneet ja vesiskootterit verolle
- ruotsin kielen vapaaehtoisuutta kokeillaan
- EU- ja ETA- alueen ulkopuolelta tuleville opiskelijoille tulee voimaan lukukausimaksut
- maahanmuuttopoliittisen toimenpideohjelman luominen

Edellä mainittuihin asioihin PerusSuomalaiset ovat voineet vaikuttaa hallituksessa niin kauan, kunnes loikkarit ja nykyinen Sininen Tulevaisuus kaappasi hallituspaikat.

Käyttäjän JanTheon kuva
Jan Theon Vastaus kommenttiin #90

Noista asioista yksikään ei olisi toteutunut ilman nyk sinisiä. Persujen senn jälkeiset saavutukset ovat lyhyt lista: niitä ei ole.

Mitä tulee keltaisen median artikkeliin persuista, persut on näköjään uusi Putinin apupuolue ;)

Käyttäjän ToniPihkola kuva
Toni Pihkola

Eiköhän se ole kaikille ollut selvää mikä teema edellä PS lähtee seuraaviin vaaleihin jo viimekesän puheenjohtajavaalien jälkeen. Ei se mikään uutinen ole.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Ei se uutinen olekaan, mutta nyt tämä on Halla-ahon suulla heidän sivuillaan julkistettu, joten siitä se kampanja pikkuhiljaa kiihtyy.

Käyttäjän leskinen kuva
Seppo Leskinen

No kuitenkin sinänsä tärkeä teema, jota jonkun on hyvä ylläpitää...

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Niin ylläpitää voi niin monella tavalla. Persuilla se vaan menee melko usein sinne älämölön puolelle.

Käyttäjän selavii kuva
Seppo Lavikainen Vastaus kommenttiin #8

Ei pidä yleistää. Nykyisessä politiikassa on myös ongelmia, joita tulisi ratkaista ennen lisäongelmia.

Omasta mielestäni on vastenmielistä kiistää ongelmat vain puoluepoliittisilla mieltymyksillä. Tosi asiassa kovin paljon voisimme ottaa opiksi vaikkapa Ruotsissa tapahtuneesta kehityksestä.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

No Ritala ei petä ja kirjoittaa blogin perussuomalaiset edellä.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama

On se hyvä että joku ei petä. Persuthan tunnetusti vilaavat ihmisiä linssiin joka mutkassa, viimeksi oli seurauksena puolueen kahtiajakautuminen, sitä ennen köyhän kansan asialle kakan nakkaaminen.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Jaa, sinä näin vaan sanot että minäkin viilaan ihmisiä linssiin joka mutkassa. Kiitos, minäkin sinua Taru.

Mitä Ritalaan tulee, tee hyvää työtä ja minä kommentoin että näkyvyys on taattu.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #10

Niinpä. Pitäiskö nyt uskoa että tavallisen suomalaisen puolella sitä ollaan? Nykyinen puheenjohtaja ja myös perspidenttiehdokas olivat oikein kunnon Kokoomuslaisia aikoinaan? Mihinkä niiden mielipiteet ovat muuttuneet?
Maahanmuuttovastaisuusmarinaadilla saadaan vain pöhköt mukaan ja äänestämään vaikka itseään vastaan.

Halla-ahon puolue ei ole kiinnostunut köyhistä ja työttömistä pätkääkään ja piste.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #41

Vaikka olisikin noin kuten väität, niin Sipilä, Orpo, Terho, Rinne jne on vai?

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #43
Käyttäjän SimoHyytinen kuva
Simo Hyytinen

Taisi persuista irtautua se ei-isänmaallinen osa viimekesän puoluekokouksen jälkeen? Pääsivät pettureista eroon. Hallitusohjelmaan kirjatun maahanmuuttoa koskevien muutosten täyttämättä jättäminen on kai sitten persujen vika?

Sisäministeri varautuu 10x määrään uusia talouspakolaisia ottamalla esiin reservipoliisien koulutustarpeen. Siis mielummin päästetään maahan 350.000 uutta talouspakolaista, kuin edes yritettäisiin torjua ne rajalle? 2015 satsi maksaa miljardin vuodessa ja voit laskea mitä maksaisi tuo Mykkäsen suunnittelema 350.000.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #11

En tiedä mikä osa meni mihinkin, mutta melkoiset tyhjänhöpöttäjät tuntuvat kyllä jääneen persuihin.

Uhkakuvia persut osaavat keksiä, ja sehän on koko puolueenne agenda, kaikki perustuu siihen, että jos, jos ja jos.

Onneksi persuja ei hallituksessa tarvitse katsoa, se on suomalaisten etu se.

Minusta on valtavan hyvä asia, että persut lähtevät vaaleihin maahanmuutto edellä, muille puolueille jää sitten ne asiat, joiden perusteella kansa sitten äänestää.

Tulee hauska vaalikamppailu, kun Hakkarainen ja muut vauhtiveikot päästetään irti :)

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #12

Ritala, tiedätkö kuka on sanonut:

"En tiedä, kumpi on kamalampaa, suomenkielisen vähemmistön oikeuksien polkeminen Ruotsissa vai suomenkielisen enemmistön sorto Suomen kouluissa pakkoruotsin muodossa."

"Kysyn, onko pelättävissä, että maailmalla aletaan esittämään vaatimuksia siitä, että ihmisen on saatava avioitua esimerkiksi rakastamansa hauvelin kanssa?"

"Jos tällainen laki olisi tuotu eduskuntaan 30 vuotta sitten, olisi ehdottelija saanut varmasti sakinhivutuksen, puhumattakaan siitä, jos tätä olisi ehdottanut hallitus, silloin olisi Urhokin asiasta muutaman ärräpään päästänyt."
(Parisuhteen rekisteröinnistä säädetyn lain muuttamisesta eduskunnassa 12. toukokuuta 2009.)

"Elikkä ajattelen näin, että esimerkiksi homo- tai lesbovanhempien lapset kun ovat tuolla koulussa tai näkevät, kuinka homovanhemmat rakastelevat tuolla makuuhuoneessa, niin minä luulen, että tämä jättää valtavan syvät haavat lapsen maailmaan ja myöhempään kehitykseen."

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen Vastaus kommenttiin #13

Se oli Persukansanedustaja, nimeltään Pentti Oinonen.

Käyttäjän SimoHyytinen kuva
Simo Hyytinen Vastaus kommenttiin #12

Hakkarainen taitaa olla vastine monelle suomalaiselle "junttimaisuudellaan" tai maanläheisellä ajatusmaailmallaan. Sanoo ainakin sen mitä ajattelee oli sitten hänen ajatuksistaan mitä mieltä tahansa. Joskus tuntuu, että ei ihan kaikkea tarvitsisi sanoa, mitä ajattelee.

Persujen hallitustaival katkesi joo ja itse ajattelen, että mikä puolue olisi isänmaallinen. Melkeen kaikkia puolueita olen äänestänyt paitsi keskusta, RKP ja vihreät. Aina lähinnä henkilöä.

Itselle todella tärkeitä asioita ovat juurikin isänmaan tulevaisuus ja oman maan kansalaisten hyvinvointi. EU:n takia jäin itse työttömäksi ja olen sitä nyt vastaan. Eli mulle ei montaa vaihtoehtoa jää äänestää, kun vasemmistokin on nyt enemmän globaalin kanssakäymisen asialla.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #17

Se ääni persuille menee kuitenkin hukkaan, taas neljä vuotta oppositiossa ''vaikuttamassa''.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #21

Vakavasti Ritala, oli oppositiossa kuka tai keitä tahansa, se on äärimmäisen tärkeä osa demokratiaa. Vai oletko eri mieltä?

Toki on totta että oppositiolla ei ole merkitystä Venäjän ja Kiinan kaltaisissa maissa, mutta demokratioissa se antaa painetta hallitukselle tehdä parempia päätöksiä.

Käyttäjän MattiLehtinen kuva
Matti Lehtinen

Mikä saa ritala&co:n nimittämään 2015 turvapaikkaturistien "rynnäkköä" maahanmuutoksi.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Nyt on vuosi 2018, vai jumittaako :)

Me mennään eteenpäin, eikä tuostakaan vuodesta 2015 mitään valtavia jälkiä jäänyt yhteiskuntaan, se on persujen päässä vain.

Ihan mukavasti on elämä mennyt edelleen, eikä mitään mullistavaa tuhoutumista ole tapahtunut, persujen elämä tietysti on synkempää, mutta se ei juurikaan ketään haittaa.

Käyttäjän TeppoMesimki kuva
Teppo Mesimäki

Onko ritalan päässä käynyt Otamäki ja Turku, sekä raiskatut suomalaiset naiset?
Monen suomalaisen elämä on tuhoutunut 2015 tehdyn munattomat politiikan takia... ja sie vielä lällättelet ja vähättelet asialla.

Käyttäjän PasiRipari kuva
Pasi Ripari Vastaus kommenttiin #65

Puhumattakaan tähtitieteellisiin mittakaavoihin kasvaneista kustannuksista. Suurinpiirtein kaikki mitä on kauhisteltu on käynyt toteen.

Missäs Trumpin aiheuttama kolmas maailmansota ja Amerikan absoluuttinen hävitys, muuten? Vai tarkoitettiinko kaikella sillä kauhistelulla kärkkäitä twitter viestejä?

Joku muu kuin persut johtaa perusteettomia kauhisteluja.

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes Vastaus kommenttiin #65

ritalalla on valikoiva muisti, unohtaa Tuiran kirvesmies somalinkin.

Käyttäjän mukitalo kuva
Veikko Mäkitalo

Ja silti myy romaaneja puoleen hintaan liikkeessään. Ei palautusoikeutta.

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Perussuomalaiset ovat karvansa näyttäneet. Yhden asian liikehän siitä tuli. Minusta on pelkästään hyvä. Sirkushuvin lisäksi näemme, kuinka vahva on maahanmuuttovastaisuus Suomessa. Päästäänkö 7 %:iin?

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Siinä se pyörii 7-9% välillä, ja ulkona hallitusratkaisuista, joten meteliä saa somemaailmassa pitää, kansalaisten elämään sillä ei ole mitään vaikutusta.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Täytyy olla näin jos Kai Niemeläinen intternetissä näin sanoo.

Muuten tiedätkö mikä on perussuomalaisten perhepoliittinen ohjelma? Esiteltiin syksyllä Hyvinkäällä lähes pääasiana. Ei toimittajia kiinnostanut, kysyivät ainoastaan maahanmuutosta.

Surullinen tuo narratiivi että "persut on yhden asian liike", mutta toisaalta ilman Ritalan kaltaisia blogaajia persuilla ei olisi tätä vinoumaa paljastavaa julkisuutta. Toreilla ja turuilla kyllä ymmärretään median vinouma suhteessa perussuomalaisiin. Yhden asian liikkeestä ei ole tietoakaan. Mutta kait jokaisella puolueella on yksi suurempi asia joka heitä sitoo yhteen, ehkä persuilla on tämä taloudellisesti kestämätön siirtolaisuus ja turvapaikkajärjestelmän laajamittainen väärinkäyttö.

Se maksaa, puoli miljardia joka vuosi pelkistä vastaanottokeskuskustannuksista kun samalla leikataan aktiivimallilla tavallisilta ihmisiltä jotka yrittävät työllistyä.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Se maksaa, puoli miljardia joka vuosi pelkistä vastaanottokeskuskustannuksista"

Ritala on antikvariaattia pyörittävä bisnesmies, miljardi on pikkurahaa näille maailmankansalaisille.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #25

Jarmo, se maksaa tänä vuonna. 2015 ja 2016 sekä 2017 vielä enemmän. Ja tässä ei ole kerrannaiskulut, kuten poliisin, oikeuslaitoksen, tulkkauksen yms. kulut. Pelkkä ylläpito.

Järkyttävän kallista lystiä. Suomen ei tarvitsisi ottaa velkaa 3 miljardia vuodessa vaan ehkä 1 miljardi ilman tätä.

Mutta ihmiset eivät oikeasti ymmärrä toreilla ja turuilla että miksi työttömältä leikataan kun toisaalla piikki on ns. auki.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #25

Antikvariaatin ja divarin pito on aivan oikeaa työtä. Sieltä löytyy myös kirjoja meille hiukan huonommin toimeentuleville joilla sivistyä.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #42

Samaa mieltä. Siksi esimerkiksi ministeri Jussi Niinistön erityisavustaja Petteri Leino, joka oli sinisiä organisoimassa pitäisi päästä pikimmiten rakastamansa työnsä pariin.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #44

Juu kyllä ja kännissä seikkaileva avustaja Tähti on hiton hyvää mainosta puolueellenne; http://www.iltalehti.fi/politiikka/201804052200857...

"Kansanedustaja Ville Tavion (ps) avustaja Tuomas Tähti kertoo Iltalehdelle osallistuvansa tapahtumaan puhtaasta mielenkiinnosta.

Perussuomalainen eduskunta-avustaja Tuomas Tähti suunnittelee osallistuvansa etnonationalistiseen Awakening-konferenssiin Helsingissä.
Tähti avustaa eduskunnassa kansanedustaja Ville Taviota.
Konferenssin pääpuhuja on puhunut muun muassa eugeniikan puolesta."

Että onnea ja sillai.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712182200613653...

Helkutin luotettavaa poliittista pitoa tämä.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #49

"Eugeniikka on itseohjattua ihmisen evoluutiota. Kuten puu, eugeniikkakin saa materiaalinsa monesta lähteestä ja järjestää ne harmoniseksi kokonaisuudeksi." Puun juurissa on sanoja kuten genetiikka, biologia, psykologia, tilastotiede, historia, antropologia, sosiologia, uskonto, lääketiede, laki ja politiikka. Toisen kansainvälisen eugeniikkakongressin logo vuodelta 1921.
Eugeniikka (eli rodunjalostusoppi) on ihmisten jalostamista väestön parantamiseksi sukupolvien myötä. Positiivinen eugeniikka tarkoittaa parhaimpina pidettyjen yksilöiden lisääntymisen rohkaisemista ja negatiivinen eugeniikka huonoimpina pidettyjen lisääntymisen rajoittamista tai kokonaan estämistä.

Jonkin etnisen ryhmän joidenkin mielestä ei-toivottavasta väestönosasta puhdistamiseen tähtäävää negatiivista eugeniikkaa kutsutaan usein rotuhygieniaksi. Sitä on toteutettu muun muassa natsi-Saksassa osana kansallissosialistista ideologiaa.

Negatiiviseen eugeniikkaan liittyvät toimet kuten pakkosterilointi ovat ihmisoikeussopimusten vastaisia. Toisen maailmansodan jälkeen eugeniikka tuomittiin laajasti ja siitä tuli kielletty puheenaihe"

https://www.studio55.fi/terveys/article/suomessa-p...

Käyttäjän JukkaWallin kuva
Jukka Wallin Vastaus kommenttiin #52

Jota kuitenkin harrastettiin meillä Suomessa ainakin 1980-luvun alkuun saakka.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #49

Niin, tykkäät noista iltalehden jutuista.

Mutta sanoit:

"On se hyvä että joku ei petä. Persuthan tunnetusti vilaavat ihmisiä linssiin joka mutkassa, viimeksi oli seurauksena puolueen kahtiajakautuminen, sitä ennen köyhän kansan asialle kakan nakkaaminen".

Koen väitteesi loukkaavana. Paitsi minua, niin isoäitiäni, isoisääni ja montaa muuta perussuomalaista äänestänyttä (yli 500 000 suomalaista EK2015, yli 200 000 pressanvaalit 2018) ja tulevaa äänestävää kohtaan.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #53

Juu. Itse en ole liittynyt puolueeseen joka vihaa esi-isiäni ja heidän jälkeläisiään.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #56

Niin, minähän olen liittynyt puolueeseen joka vihaa esi-isiäni ja heidän jälkeläisiään.

Kiitos Taru.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #59

Onneksi olkoon.

Itseäni ei edes kiinnosta olla puolueuskollinen koska kaikki kusettaa kaikkia.

Et muuten kertonut mielipidettäsi eugeniikasta? Onko OK vai eikö? Teen vastauksesta omat johtopäätökseni.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #61

Pitääkö minun edes? Oikeesti?

Aivan täydellistä höpöä.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen Vastaus kommenttiin #61

"Et muuten kertonut mielipidettäsi eugeniikasta? Onko OK vai eikö?"

Ovatko nykyiset sikiöseulonnat mielestäsi hyväksyttäviä? Saako äiti hyväksyä raskaudenkeskeytyksen sikiön kromosomihäiriön perustella mikäli lapsi on todennäköisesti vakavasti kehitysvammainen?

Käyttäjän kainiemelainen kuva
Kai Niemeläinen

Aktiivimalli pyrkii taas saamaan niitä työttömiä työllistymään, tai edes yrittämään.
Tuo puoli miljardia työllistää suomalaisia sen lisäksi että sillä autetaan sodan jaloista paenneita.

Mutta eihän tuollainen työllistäminen tietenkään sovi, kun te haluatte kertoa, että tuo puoli miljardia menisi muille kuin suomalaisille.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #72

Aktiivimalli on siitä perseestä kun niitä TÖITÄ EI KERTAKAIKKIAAN ole.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #72

Siis Kai Niemeläinen kertoo että nämä pakenevat sodan jaloista? Ehkä kerrot että kielteiset päätökset turvapaikasta ovat perusteettomia? Jopa sen kahdennenkymmenennen jälkeen?

Aktiivimalli pyrkii saamaan työttömiä työllistymään. TARU ELKAMA!!!!!! Kerro Kaitsulle että paska on paskaa vaikka sen maalaisi valkoiseksi.

Ja lopuksi, eihän se työllistäminen tietenkään sovi.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #72

Periaatteessa aktiivimalli auttaa ainoastaan ennenkin hyvissä työasemissa olevia pätkätyölaisiä ja niitä joilla ei ole perhettä eikä mitään vastuuta mistään muusta.

Ne muuten kaikki jotka kykenevät tämän aktiivimallin suorittamaan ovat ihmisiä joilla jatkuvasti käy hyvä viuhka työmarkkinoilla.

Perheellinen ei voi aamuun asti odottaa että duunipaikalta tulee puhelu että lähtisitkö töihin, koska ne lapsenhoitojärjestelyt joissa menee kaksi viikkoa.

Onneksi omat lapseni ovat perheettömiä sillä muuten ei duuniaikataulut sopisi minkään työn kanssa.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #77

Taru, oma mielipiteeni on se että aktiivimalli ei auta ketään.

En ymmärrä sitä auttavaa elementtiä.

EDIT:
Ymmärrän toisaalta hallituksen halun säästää, sekä kaunistaa tilastoja (1h/vko työssä oleva työtön ei ole työtön).

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #80

Näinpä. Jossain ollaan samaa mielipidettä.

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen

"Perussuomalaiset lähtevät eduskuntavaaleihin maahanmuutto edellä"
Koska päästään äänestämään?

Vakavasti puhuen, toivon Sipilä-Orvolle sellaista viisautta maahanmuuttopolitiikassa, joka vetäisi maton perussuomalaisten jytkyn alta.

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen

"Maahanmuutto on heidä kärkiteemansa, joka nyt ei ketään yllätä, se on sitten eri asia kiinnostuuko kansa tästä niin paljon, mutta se jää nähtäväksi."

Unkarin vaaleissa ei kuulemma muuta teenaa ole kuin tämä maahanmuutto. Sillä maahanmuuttoteemalla sikäläinen vallassa oleva korruptoitunut ja EU- vastainen valtapuolue meinaa voittaa vaalit.

Sääliksi käy unkarilaisia.
Ei olisi kannattanut irrota Neuvostoliitosta.

Perempi olisi unkarilaisten olla Putinin kavereita
kuin yrittää olla EU:n kaveri.

Mitähän siitäkin vielä mahtaa tulla?

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen

@Siikala, another Putin troll detected!

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

"Sillä maahanmuuttoteemalla sikäläinen vallassa oleva korruptoitunut ja EU- vastainen valtapuolue meinaa voittaa vaalit."

YLE uutiseen Unkarin korruptiosta oli löytynyt pienen kylän katulamput joiden uusimisen oli saanut pääministerin sukulaismies. On kyllä pientä korruptiota edes Suomeen verrattuna, jos oli ollenkaan. EU pitää Unkaria hampaissaan koska eivät hyväksy muslimien maahanmuuttoa.

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen

"YLE uutiseen Unkarin korruptiosta oli löytynyt pienen kylän katulamput joiden uusimisen oli saanut pääministerin sukulaismies."

Tähänkin korruptioon käytettiin EU:n rahoja.

Minä olisin sitä mieltä ettei EU:n pitäisi tukea korruptiota.
Unkaria ei pitäisi avustaa millään tavalla EU:n taholta.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #54

Ei pitäisi Arto, vaan avustetaampa kuitenkin. Ja ihan helposti ei jätetä avustamatta koska on unioniin hyväksytty.

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen Vastaus kommenttiin #73

"Ei pitäisi Arto, vaan avustetaampa kuitenkin. Ja ihan helposti ei jätetä avustamatta koska on unioniin hyväksytty."

Kerrankin olen persun kanssa jostain asiasta samaa mieltä.
Joo ..... se on ihan kiva. Tuntuu mukavalta. :)

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Seuraavassa hallituksessa on demarit ja vihreät, siinä sitä on persuille maahanmuuttopolitiikkaa :)

Käyttäjän HarriRautiainen kuva
Harri Rautiainen

Hyvä uutinen on, että Vihreät eivät ole koskaan kestäneet hallituksessa kokonaista kautta.

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen

Itsekin epäilen että vihreät todellakin on seuraavassa hallituksessa, ja kyyti on sen verran kylmää että vaikeuksia on tiedossa.... En kamalasti usko että kansalaisia miellyttäviä tuloksia saavat aikaan. Demarit taas on vanhusten puolue pääosin ja sitä mukaa taantuminen on tulossa. Ritala ei ehkä realiteettejä pitkällä tähtäimellä hahmota.

Tämä nykyinen hallitus petaa tehokkaasti katastrofia seuraavalle hallitukselle. Siihen menevät todellakin ovat pulassa... Jälkikäteen on helpompaa esiintyä tilanteen pelastajana.

Käyttäjän jussisalminen kuva
Jussi Salminen

Ja parempi uutinen on, että sinä valehtelet. Vihreät on ollut mukana koko kauden seuraavissa hallituksissa:

Lipponen I 13.4.1995 - 15.4.1999
Vanhanen II 19.4.2007 - 22.6.2010
Kiviniemi 22.6.2010 - 22.6.2011

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Jos kansa niin päättää.

Toisaalta sinisten yksi agenda oli, esimerkiksi antikvariaattitoimija Petteri Leinon suosikkilause: "me pelastimme hallituksen, punavihreät eivät pääse hallitukseen".

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Tää some ja usari on paras paikka persujen tavoitteiden esittelyyn, eipä häiritse kauheasti sitä äänestäjää. :)

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Go Ritala go!

Tää tekee meidän kannatukselle ja näkyvyydelle hyvää.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Mitä te sillä kannatuksella oppositiossa teette?

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #35

Siis oikeesti, mitä kukaan tekee kannatuksella oppositiossa?

Camoon, ei Suomi mikään Venäjä ole.

Vai oikeastiko väität että oppositiolla ei ole merkitystä demokratiassa?

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #40

Valtavasti merkitystä, kyllähän sinä sen tiedät. Oppositio pitää olla, mutta hallitukseen pyritään ja siellä asioista päätetään.

Se hallitustie on persuilta Halla-ahon myötä poikki, joten siksi sitä kannatusta sitten voi käyttää vain siellä oppositiossa.

Kokeneet poliitikot ovat lähes kaikki sanoneet, että se mantra, että oppositiossakin voi vaikuttaa on täysin huuhaata.

Onnea oppositioon kuitenkin

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #45

"Kokeneet poliitikot ovat lähes kaikki sanoneet, että se mantra, että oppositiossakin voi vaikuttaa on täysin huuhaata."

Toisaalta jos eurooppaa katsoo niin oppositio on vaikuttanut paljonkin.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #48

Siihen on hyvä toivonsa asettaa, kaipa se jotain lohduttaa.

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen Vastaus kommenttiin #45

Ritalalla on ollut jo pitkään valtava vimma kritisoida persuja (loputtomasti blogeja ja kommentteja sen puolesta). Entinen Ritalan persuus ei enää edes selitä tuollaista pakkomiellettä kaiken kattavasti. Kommenttisi kaikella todennäköisyydellä saavat keskimäärin enemmän ihmisiä persujen jäsenyyden kannalle kuin sitä vastaan.... Jännä tapa yrittää tuhota kohdettaan saamalla sen näyttämään paremmalta. '

Oletko persujen salainen ase kannatuksen parantamiseen ;) Siihen tuollainen johtaa, tosin tarvitaan enemmän Ritaloita - hyvin mahdollisesti niitä löytyykin.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #50

Mä olen äänestänyt lähes kaikkia puolueita, enkä mä sitä häpeä.

Persut oli ennen puolue, nyt ne ovat mestarin älämölöporukka, jolla ei ole kuin pieni kannatus hörhöjen keskuudessa.

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen Vastaus kommenttiin #57

"Persut oli ennen puolue"

Jaa-a. Soinin jälkeen on kyllä todella vaikea mennä huonommaksi. Lähes mahdotonta. Oma mielipiteeni toki vain enkä lukuisia perusteita tässä ehdi/jaksa mainita.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #50

Perujen kannatuksella ei ole väliä, pientä se kuitenkin on, eikä hallitukseen ole asiaa. Ainoa puolue, jolta hallitustie on suljettu jo ennen vaaleja.

Äänet menee hukkaan

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #58

"Äänet menee hukkaan"

Äänestä voittajia, äänestä Putinia.

Oppositiota ei kannata äänestää, äänet menee hukkaan.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #60

Kaikki muut puolueet voivat päästä hallitukseen, persut ei.

Siksi menee äänet hukkaan, muita oppositiopuolueita voikin äänestää, mäkin äänestän vasemmistoliittoa

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #66

Säkin Petteri, varmaan teet niin. Leinokin tekee.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #71

Onko sulla joku fetissi Leinosta, vai onko sinisen kaipuuta?

Käyttäjän HarriMulari kuva
Harri Mulari

@32 nyt tulee niin paljon "me sitä, me tätä", että Kokkokin voisi laittaa puoluetunnukset reilusti profiiliin.

Olen muuten jo tovin halunnut kysyä Kokolta, että miltä tuntuu toimia Suomen eduskunnan kaikkien aikojen tyhmimmän kansanedustajan avustajana?

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #37

Kerrotko Harri lisää tästä kriteeristä kuinka "Suomen eduskunnan kaikkien aikojen tyhmimmän kansanedustajan" status myönnetään?

Käyttäjän HarriMulari kuva
Harri Mulari Vastaus kommenttiin #38

@38 joo lupaan tehdä ilmaista mainosta edustamallesi Jani Mäkelälle ja kirjoittavan blogin tänne jahka kerkeän. Lähteenä lähinnä herran somepreesenssi, jossa esitetyt väitteet ovat ns. todellisuuskriittisiä.

Käyttäjän MattiLehtinen kuva
Matti Lehtinen Vastaus kommenttiin #37

Ei muuta kuin lyöt oman ÄO:si pöytään niin kattellaan kuka on tyhmä.

Käyttäjän HarriMulari kuva
Harri Mulari Vastaus kommenttiin #39

@39 ÄO on alle 60 eli olen älyllisesti kehitysvammainen. En ole kansanedustaja mutta tunnistan omani.

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen Vastaus kommenttiin #37

" miltä tuntuu toimia Suomen eduskunnan kaikkien aikojen tyhmimmän kansanedustajan avustajana?"

En edes tiedä kenestä on kyse, mutta siellä on sen verran kova kilpailu etten usko persujen kenenkään edustajan mahtuvan mukaan. Suomella 100-vuotinen historia, ja ikävän moni kansanedustaja on toiminut Suomelle vahingoksi ja törkeän paljon - läheskään kaikki eivät ole olleet toki tyhmiä.

Eikö ole loukkaus (ties mistä syystä) leimata joku kaikkien aikojen tyhmimmäksi kansanedustajaksi? Ymmärrä toki mielipiteenvapauden, mutten miksi sitä pitäisi noin käyttää...

-------

Pika-googletuksella Jani Mäkelän avustaja. No en ole niin perehtynyt hänen tekemisiinsä että voisin muodostaa mielipidettä vielä.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #62

Rami,

Tottakai on loukkaus. Mutta kovin lievää verrattuna normaaleihin loukkauksiin mitä edustaja Mäkelä tai minä saadaan osaksemme.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #64

Jo ne loukkaajat on ottaneet oppia persujen käräjäpäivistä :)

Eikös vanha viidakon sanonta ole, että sitä saa mitä tilaa.

Persut on hauskoja, joskin täysin turha puolue.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #68

Turhapa turha.

Kummin oli enemmän turha, ennen vai jälkeen Soinin?

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala Vastaus kommenttiin #70

Soinin persut oli sentään puolue, nyt vain maahanmuuttoöyhääjien etujärjestö.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #81
Käyttäjän janimakela kuva
Jani Mäkelä Vastaus kommenttiin #64

Oikeastaan kyseessä on kehu, kun se näemmä tulee Joensuun entiseltä vihreiden paikallispampulta, joka lähti kävelemään puolueesta saatuaa tarpeeksi Vartian Anterosta.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/ma...

Antero taas on eräitä fiksuimpia tyyppejä joita vihreissä on, Soininvaaran ja Pulliaisen tapaan jopa vähän liian fiksu ollakseen vihreä. Määritelmällisesti siis jos Mulari sai tarpeekseen Vartiasta, hän tuskin on kovin fiksu.

Käyttäjän HarriMulari kuva
Harri Mulari Vastaus kommenttiin #92

@92 no ihan rehellisyyden nimissä Vartia oli vain viimeinen niitti. Olin väsynyt ja vihainen sekä ennen kaikkea liian suurissa saappaissa kuntavaalivoiton jälkeen.

Jani Mäkelä on taatusti fiksumpi jätkä kuin minä. Se ei ole paljon se.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko Vastaus kommenttiin #98

Hassua että Joensuun vihreiden ex-nokkamies kokee tämmöistä antipatiaa Mäkelän suhteen.

Käyttäjän jussisalminen kuva
Jussi Salminen Vastaus kommenttiin #64

Sinun twiittejäsi - sikäli mikäli niitä on - ei ole tullut vastaan, mutta pomosi on siellä aika aktiivinen, ja sen perusteella hänellä on ihan oma käsityksensä kansanedustajalta vaadittavasta arvokkaasta ja vakaasta käytöksestä. Siksi aina, jos kuulen jonkun sanovan Mäkelän olevan Lappeenrannasta, yritän aina korjata, että oikeasti hän on Joutsenosta.

Käyttäjän kaunaherra kuva
Tuure Piittinen

Ainahan vaaleihin ja hallitusneuvotteluihin jotenkin mennään. Joskus sammutetuin lyhdyin ja muistelen ukkoköörin kerran lähteneen hallitusneuvotteluihin samalta viivalta.

Käyttäjän vilenin kuva
Aimo Remes

Tuure, onnittelut, saitte nyt ritalan riveihinne vahvistukseksi lippua kantamaan.

Käyttäjän beige03 kuva
Risto Laine

Pidän sitä erinomaisena asiana.

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Muuten, Ritalalle mitali siitä että Sinisten ministeri, puolustusministeri tekee blogin ja ketään ei kiinnosta.

Ritalan blogi kiinnostaa. Hattu päästä.

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen

Sinisten puolustusministeri puhuu asiaa, eikä yleensä puhu mitään persuista. Siksi se ei kiinnosta ketään mitä ministeri kirjoittaa.

Ritala kirjoittaa lähes aina persuista ja persut kiinnostavat aina ihmisiä. Sen olen itsekin todennut. Jos haluaa että tulee paljon kommenttia, niin varminta on kirjoittaa persuista. Muutenkin toki kommentteja voi tulla, mutta se on aina epävarmaa, paitsi jos kirjoittaa persuista. Ritalan kirjoitusten suosio perustuu siihen että hän kirjoittaa aina persuista. :)

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

Jeps. Eikö oo hassua että persuilla saa näkyvyyttä?

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

No ei se ihme oo, persukritiikki on täällä aina voimissaan.

Persut tai ainakin mun jatkuva jankutus saa kommentteja.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Mut jos mä lopetan persuista kirjoittamisen, niin mihin sitten katoaa kaikki kritiikki.

Pakko jonkun on jaksaa :)

Käyttäjän mikkokokko kuva
Mikko Kokko

No on täällä joku toinenkin kriitikko.

Käyttäjän MatiasTurkkila kuva
Matias Turkkila

Itse asiassa hyvä ja pureva opponointi on täysin välttämätöntä mille tahansa inhimilliselle tekemiselle.

Hallitus tarvitsee oppositionsa, oppositio omat kriitikkonsa ja opposition kriitikot omansa. Kehä pyörii, koska sen täytyy.

Joten: opponoi hyvin. Se on arvokasta.

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Tottakai tarvitsee, ja järkevä asiantunteva oppositio pitääkin hallitusta jännityksessä.

Kyse onkin pitkälti siitä, että oppositiossa olevien suurin tavoite on päästä hallitukseen edistämään omaa poliittista linjaa.

Persujen kohdalla tuota tavoitetta ei voi toteuttaa, kumppaneita ei ole, ja seura ei kelpaa, joten se opponointi tavoitteena vaaleissa on hiukan huvittavaa.

Persujen äänestäjä ei taida tätä ymmärtää, ja jos vaali-iltana juhlitaankin hyvää tulosta, sen merkitys häviää kuin savuna ilmaan, kun hallitusneuvotteluissa jää luu käteen.

Käyttäjän UffeNordstrm kuva
Uffe Nordström

Siis Ritalan mielestä Persut on yhden asian puolue. Näkemys sekin. Todistettavasti kuitenkin, Ritala itse on yhden asian "mies". Pakkomielle kullakin.

Käyttäjän kraavi95 kuva
Keijo Räävi

Yllättävää että Suomessa maahanmuutto ei ole noussut vaaleissa kärkiteemaksi kuten käytännössä kaikkialla Euroopassa myös Ruotsissa ensi syksynä.

Suomessa nukkuvien osuus on 40%. Jos tuo jengi lähtee äänestämään niin maahanmuutosta tulee väistämättä kärkiteema. Paljon vitutusta löytyy kansan keskuudessa eikä se vielä ole satanut persujen laariin mutta kaikki voi muuttua vielä.

Käyttäjän suburbian kuva
Sini Lappalainen

Onhan persuilla toinenkin vaalikarjan houkutus. Putinnuolenta.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset