Turun puukotuksen motiiveja selvitetään
Kannattaa olla ihan rauhallinen tämänkin tapauksen suhteen, voi olla, että kyseessä on terrori-isku, tai sitten ei.
Supon mukaan vielä on liian aikaista sanoa mitään.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708182200336327_u0.shtml
Tuossa toisessa tapahtumaa käsittelevässä blogissahan Parkkola on vauhdissa, ja levittelee sen päiväisiä huhuja puoleen jos toiseen.
Maltti on valttia, ja surullinen tapahtuma joka tapauksessa.
Juu, ja minä en bannaa eri mieltä asioista olevia, enkä ole suvakki, enkä ainakaan rajakki 🙂
Ja paljon on väärikin huhuja liikkeellä
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/vaaria-…
Ilmoita asiaton viesti
Se on juuri näin 🙂
Vaikka tämä nyt olisikin terroria, niin tuskinpa tilanne mihinkään muuttuu, hulluja on jokaisessa väestöryhmässä, ja jokaisessa uskontokunnassa. Ihmehän se olisi, jollei olisi pahojakin saapunut kun turvapaikanhakijoita tuli paljon.
Ilmoita asiaton viesti
Silmiin pistävää oli, että monet auttajat ja terroristin perässäkin juoksijat olivat ulkomaalaistaustaisia,
– kun samaan aikaan suomalaiset vain kaivoivat älypuhelimiaan esille.”
lähde:
Radio-Nova /uutiset
Ilmoita asiaton viesti
Tuo ei ole yllättävää yhtään.
Ilmoita asiaton viesti
https://www.kirkkojakaupunki.fi/documents/20147/10…
Parkkolalla, Kajavalla ja muilla on onnenpäivät!
Ilmoita asiaton viesti
Hieno piirros. Itselleni tuli vastaava mielikuva papeista, jotka ympäri maailman aina hakeutuvat tapahtumapaikoille veren houkuttelemina.
Ilmoita asiaton viesti
Jos oli terroriteko,niin Sipilä on syyllinen,samoin kaikki muutkin jotka islamisteja tänne keräsi ja keräävät,-valtakunnanoikeuteen vaan koko sakki !
Ilmoita asiaton viesti
Olipa taas aivopieru tuokin kommentti. Kukas sen Sipilän sinne pääministeriksi äänesti? Eiköhän se ollut tämä kansa. 🙂
Eli jos jotain haluat syyttää, niin syytä demokratiaa, jos se helpottaa. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Ritala, raatokärpänen vainuaa veren hajun perusteella, sinä vainuat jo uutisten perusteella.
Ei kahta ilman kolmatta, Oulu, Otanmäki ja nyt Turku.
Ilmoita asiaton viesti
Sipilä(keskusta), kokoomus, perussuomalaiset ovat syyllisiä.
Ilmoita asiaton viesti
PerusSuomalaiset? Älä Teppo ota enää..;-)
Ilmoita asiaton viesti
Ei Me mut ku ne muut:
https://www.youtube.com/watch?v=uT4lWIqlU1A
Ilmoita asiaton viesti
Vääriä huhuja liikkeellä Turun tapahtumiin liittyen – kauppakeskus Myllyä tai Skanssia ei ole evakuoitu
Kuka näitä huhuja levittää, ovat urpoja ja vaikeuttavat poliisin toimia.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/vaaria-…
Ilmoita asiaton viesti
Vielä huolestuttavampi ilmiö on että joku pahvipää taliaivo oli julkaissut Snapchattiin kuvan/kuvia uhrista/uhreista heti tapahtuman jälkeen kun he makasivat kadulla verissään.
Ilmoita asiaton viesti
Risikko mielestäni kommentoi asiallisesti, kun ei tietoa, ole, niin sitä silloin selvitetään.
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005331745.html
Ilmoita asiaton viesti
Jopa Clarin-lehti (Argentiina, Buenos Aires) noteerasi tapauksen
https://www.clarin.com/mundo/ataque-finlandia-homb…
Ilmoita asiaton viesti
Vähän ohi aiheesta, mutta en malta olla mainitsematta, että Risikon kaltaisia poliitikkoja saisi valtakunnassa olla enemmänkin. Ei höyryä, on asiallinen. Olisi minun ehdokas seuraavaksi presidentiksi.
Ilmoita asiaton viesti
Kunpa joku kertoisi, mikä näitä kaikkia terroritekoja yhdistää…
Ilmoita asiaton viesti
Onko sulla jo sisäpiirin tietoa, että kyseessä on terroriteko, kun poliisiijohtaja ja sisäministeri ei vielä tiedä?
Ilmoita asiaton viesti
”Hedelmistään puu tunnetaan”.
Ilmoita asiaton viesti
Kunhan sinäkin jossain vaiheessa olet nähnyt niin elämää kuin maailmaakin edes puolet siitä määrästä kuin minä, saattavat vaiketkin kysymykset saada ratkaisun.
Ilmoita asiaton viesti
Olisikin pitänyt kirjoittaa ”JOS sinä koskaan…”
Ilmoita asiaton viesti
”Keskusrikospoliisin (KRP) mukaan Turun puukotuksia tutkitaan terroristisessa tarkoituksessa tehtyinä murhina sekä niiden yrityksinä.”19.8.2017
Ilmoita asiaton viesti
Toistaiseksi ihan omat kotikutoiset terroristit ( kouluampujat ym) johtavat kirkkaasti uhrien määrässä.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tainnut sitten sinun läheisiäsi kuolla eilen siellä torilla? Onpa typerä ja kyyninen kommentti.
Mutta mitäpä ei suvakki puolustuksekseen sanoisi nyt, kun Unelmanne alkaa täyttyä.
Ilmoita asiaton viesti
Juho, en nyt malta olla piruilematta, jotta kirjoittelit tässä vähän aikaa sitten, jotta lääkärit, ilmeisesti kaikki, ovat aivopestyjä ja taisi siinä olla joitakin haukkumasanojakin.
Ihanko me kaikki. Itseäni olen toki jäävi arvioimaan. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Joo, et tainnut eksplisiittisesti niin tehdäkään. Kyllä minäkin tunnen suorastaan hölmöjä lääkäreitä 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Myyrmäen ostoskeskus?
Kouluampumiset täällä?
Se ihminen kun on pahin peto .Oli väri tai kansallisuus mikä tahansa.
Ilmoita asiaton viesti
vastaus#8
Ettei vain olisi €U,joka peittelee ongelmiaan..luomalla niitä lisää.
Ilmoita asiaton viesti
Toivon, että poliisit saavat tekijöitä kiinni. Se on raukkamaista. Sanon niin Turun kuin Barcelonan iskuista. Tämä maailma tuntuu nyt ihan pimeältä paikalta.
Ilmoita asiaton viesti
Poliisi sai tekijän kiinni, jopa ilman tappamista.
Ilmoita asiaton viesti
Toki ilman tappamista mutta vasta kahden tapon jälkeen.
Ilmoita asiaton viesti
”Surullinen teko” … onneksi kuitenkin ”valtiojohto seuraa tilannetta aktiivisesti”.
Soini varmaan ”tuomitsee jyrkästi”..
Ilmoita asiaton viesti
Niin, mitä sitten pitäisi tehdä? lapsellinen kommentti.
Ilmoita asiaton viesti
”Niin, mitä sitten pitäisi tehdä?”
Sano sinä Ritala mitä pitäisi tehdä, jatkaa voivottelua vai mitä?
Ilmoita asiaton viesti
Toimitaan niinkuin sivistyneet valtiot tekee, ja käsitelläänn turvapaikkahakemukset tarkasti, niinkui tällä hetkellä tapahtuu.
Tällaisia tapahtumia ei voi estää, jollei olla diktatuurissa, ja sitä Makkonen ilmeisesti haluaa. Sillä rajat kiinni, ym. paskanjauhaminen on demokraattisesti päätettävä asia, ja demokratiassa eletään.
Mitäs Makkonen sitten tekisi esim. kouluampujille?
Ongelmia ja pahaa on aina maailmassa, eikä siin auta tyhmät rajat kiinni höpötykset.
Ilmoita asiaton viesti
”Toimitaan niinkuin sivistyneet valtiot tekee, ja käsitelläänn turvapaikkahakemukset tarkasti, niinkui tällä hetkellä tapahtuu.”
Tarkoitatko että pidetään rajat auki ja kaikki sisään? Et siis välitä suomalaisten oikeuksista omaan turvallisuuteensa ja henkeensä, maailmanhalailu on tärkeämpää.
Ilmoita asiaton viesti
Äänestäjät päättävät miten valtio toimii, emme elä Makkonen diktatuurissa, se tuntuu oleva sinulle mieluisa järjestelmä.
Omituinen asenne, että kaikki tänne pääsevät, ilmeisesti et osaa lukea, kun et ede tilastoista näe kuinka paljon on palautettu.
Makkonen ei hyväksy siis äänestystuloksia, vaan haluaa tilalle diktatuurin, hieno asenne.
Ilmoita asiaton viesti
”Äänestäjät päättävät miten valtio toimii”
Äänestäjät eivät voi päättää silloin kun päättäjällä on vain hillotolppa tavoitteena ja tekee vastoin kuin on luvannut. Hänet syrjäytetään äänestäjien toimesta, mutta kun toisilla puolueilla on omien tavoitteiden saamiseksi tarve pitää näitä napinpainajina heidät otetaan ”ottopojiksi” hallituksessa jatkamaan.
Tällainen on äänestäjien pilkkaamista.
Ilmoita asiaton viesti
”Tällaisia tapahtumia ei voi estää, jollei olla diktatuurissa”
Lapsellinen väittämä jolla oma näkemys ”meidän monikulttuurisesta unelmasta” fokusoidaan totuudenpuhujien syyksi.
Ilmoita asiaton viesti
Jos sinä sanot jotain ja valtaosa Suomalaisista on eri mieltä, niin kuka on silloin oikeassa?
Ymmärrystä ei näemmä riitä realismiin.
Ilmoita asiaton viesti
Pitäisi tuomita ”järisyttävän mahottoman jyrkästi” ennen kuin adjektiivit loppuu.
Ilmoita asiaton viesti
Aika legendaarista … tiedotustilaisuudessa taustalla ”Suomi 100” -juliste.
Ilmoita asiaton viesti
Sillä nyt ei ole tietyille henkilöille mitään merkitystä, onko kyse terrorismista vai ei. Se riittää, että kyseessä on vääränvärinen tekijä.
Sitten vielä monet sanoo, että en ole rasisti, mutta……..
Joka tapauksessa mv-lehti ja Halla-Aho tästä tapahtumasta salaa ovat onnellisia, koskahan ensimmäinen persu laukoo kuolemattomat sanat: Minähän sanoin.
Ilmoita asiaton viesti
Mitäs minä sanoin? No,näin ollen,myös sinä Petteri,olet ”salaa onnellinen”.. Jens Breivikistä?
Ilmoita asiaton viesti
Taitaa olla vain onneksi yksi ihminen asialla. Hänkin on ilmeisesti jo poliisin hallussa.
Silminnäkijä: Kymmenet jahtasivat puukkomiestä
https://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/silminnakij…
Ilmoita asiaton viesti
Oli miten oli, niin lyödäänkö vetoa, että värillä on taas väliä, ja jos vielä muslimi uskoltaan, niin siitähän persut opetuslapsineen kiihottuvat.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikki terroriteot(ainakin euroopassa)sataa äärioikeiston laariin jokatapauksessa,oli tekijä/tekijät ketä hyvänsä,,sinänsä ymmärrettävää,kun liberaalipunavihervasemmistolla ei ole mitään annettavaa sisäiselle turvallisuudelle missään maassa !
Ilmoita asiaton viesti
Eipä ole paljon vaikuttanut näiden maiden äärioikeiston kannatukseen. Kaikki on ulkona päätöksenteosta, kunhan metelöivät netissä.
Ilmoita asiaton viesti
On hienoa että sinäkin saat kiihottua 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Mitä Petteri höpötää?..kiihottuneista opetuslapsista. Täälläpäin ollaan lähinnä huvittuneita mm. Ritalan rimpuiluista faktoja vastaan ja taitaa aatekkin sinulla olla kovilla.
Ilmoita asiaton viesti
Yksi ihminen kyseessä, niinkuin edellä sanottiin, eli ei ainakaan mikään valatava terroristisolu.
Mielenkiintoista mistä oikeasti on kyse, se asia varmaan selviää pikkuhiljaa.
Surullista joka tapauksessa.
Ilmoita asiaton viesti
Poliisin tiedotustilaisuuden perusteella ei tiedetä puukottajan henkilöllisyyttä eikä motiivia. Jos joku täällä tietää enemmän, niin kannattaa kertoa se ensin poliisille.
Ilmoita asiaton viesti
Puukotettu äitikin oli TS:n mukaan maahanmuuttaja. Kunniamurhan yritys???
Ilmoita asiaton viesti
Alusta asti kaikki on viitannut juuri tähän.
Ensimmäinen ja samalla kuoliaaksi puukotettu nainen oli pääkohde. Seuraava puukosta saanut oli naista auttamaan rientänyt mies.
Sitten pakomatka pois torilta ja silmitöntä puukottamista eri paikoissa kunnes poliisi pysäytti.
P.S. Kyllä poliisi tietää, että tämä tulkinta on väärä.
Ilmoita asiaton viesti
Ja poliisihan puhuu aina totta. No,Mikä olisi Börje sinun mielestäsi oikea määrä näitä paperitomia muslimeja Suomeen esim.vuodessa? Ja pitääkö heitä päästää esim. Ruotsista tänne rajattomasti?
Vihreänä suvakkina voit tietysti antaa aivan rehellisen vastauksen.
Luulisin.
Ilmoita asiaton viesti
Surku näitä puukotuksen uhreja. On ikävää, että tämänkaltaisia reikäpäitä on olemassa. Niitä – ikävä kyllä – jää näidenkin jälkeen vielä joukoittain vapaalle.
Pahinta, mitä voidaan tehdä, on painaa paniikkinappulaa ja alkaa vierittää vastuuta täysin syyttömien kannettavaksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Pahinta, mitä voidaan tehdä, on painaa paniikkinappulaa ja alkaa vierittää vastuuta täysin syyttömien kannettavaksi.”
Pahinta on siis tehdä muutoksia maahanmuuttopolitiikkaan ja estää uusia terrori-iskuja.
Ilmoita asiaton viesti
Pahinta olisi tehdä typeryyksiä. En usko toivomiesi muutosten vaikuttavan terroria ehkäisevästi. Maahanmuuttopolitiikkaan voi toki tehdä muutoksia, erityisesti tukitoimia maahanmuuttajien tilanteen parantamiseksi tarvitaan toki lisää myös tämän tapahtuman johdosta.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä maahanmuuttaja saa tukitoimena turvapaikan paikasta jossa on rautaiset kartiinit.
Ilmoita asiaton viesti
Ota Makkonen äkkiä yhteys poliisiin. Siellä ei vielä tiedetä kyseessä olleen uusi terrori-isku. Sinulla näyttää tieto olevan. Vai valehteletko meille jälleen kerran?
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä Makkonen tietää. Se edustaa geneettisesti ylivertaista kansaa.
Ilmoita asiaton viesti
No jo vain. Uimonen se vaan puhuu ja kirjoittaa niin totta kuin osaa,s ekä pyrkii tietty syyllistämään muita.
Ei se oman navan tuijjotelu, Gallup huumassa oikein pitemmän päälle ketään vakuuta…muutamaa
Vakikomppaajaa lukuunottamatta.
Ilmoita asiaton viesti
Maamiinat taksiin, ja maastoon!
Ilmoita asiaton viesti
Villi veikkaus: Puukottaja on vuonna 2015 saapunut turvapaikanhakija.
Ilmoita asiaton viesti
Villi veikkaus. Olet tapahtumasta ilahtunut rasisti. Menikö oikein?
Ilmoita asiaton viesti
On se kyllä kammottavaa, jos puukolla tappaminen jotakuta ilahduttaa…
Ilmoita asiaton viesti
Huom. Asun itse Turussa. Ei ilahduta tieto, että nyt täälläkin on liikkellä sekopäisiä tappajia. Tästä kuitenkin on varoiteltu jo yli 10 vuotta.
Ilmoita asiaton viesti
Jorma Patjas, Kaarlo Puhakainen, Niininen, Törnudd, vuoden 2000 ns. samuraimurhaaja, Puolalan koulun tappaja -81, Vapun -99 puukotukset… vain joitain mainitakseni. Kyllä niitä sekopäitä on Turussa ollut aina, joten turha meitä maahanmuuttajia on pelätä.
Ilmoita asiaton viesti
#80
Joo kyllä sekopäitä mailmaan mahtuu.
Muistan hyvin nuo vappuaaton puukotukset kaskenkadulla, kukaan ei kuollut mutta olisi voinut. Liikuskelin samalla kadula kuppiloita kierrellen.
Aiemminkin ollut juttua ”teistä maahanmuuttajista” – ei teitä kukaan pelkää/vihaa. Yllätyn jos yllätyt.
Toista se olisi jos teistä mamuKareista olisi ollut harmia ja kustannuksia yhteiskunnalle parikin kymmentä vuotta. Voisi fanittajia olla vähemmän.
Ilmoita asiaton viesti
No, kyllä ihan tällaisena tavallisena veronmaksajanakin niitä tappouhkauksia Suomessa meille sateli, lapsellenikin. Syynä se, että kotikielemme on englanti, joka on sitä pahaa monikulttuurisuutta, joka ei Suomeen sovi.
Eikä tappouhkaus minusta ainakaan mikään rakkaudentunnustus ole, vaan ihan sitä oikeaa vihapuhetta.
Ilmoita asiaton viesti
[Syynä se, että kotikielemme on englanti, joka on sitä pahaa monikulttuurisuutta, joka ei Suomeen sovi.]
Tuota en ihan heti niele. Suomessa kyllä puhutaan ’enklantia’ ja sitä pidetään melkeinpä itsestäänselvyytenä.
Tappouhkauksista teit varmaan rikosilmoitukset niinkuin minäkin niistä lukuisista joita olen saanut lähi-idän veljiltäni 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Tottakai tein, mutta verkosta jo poistetun viestin vakavasti otettavuudesta poliisilla oli erilainen käsitys kuin minulla.
Uhkaus surmata tyttäreni tuli ihan juuri aidolta maahanmuuttokriitikolta syystä jonka mainitsin. Sinällään en asiaa ihmettele, sillä amerikkalaiselle vaimollenikin huudeltiin tuon tuosta ”Suomi suomalaisille” ja ”Go home”, ihan Helsingissä.
Helsingin ulkopuolella taasen englannin julkinen puhuminen Suomessa on perheemme kokemuksen mukaan verrattavavissa extreme-urheiluun.
Ilmoita asiaton viesti
Olen extreme-urheilija mutta kokemukseni mukaan englannin puhuminen kehäkolmosen ulkopuolella ei anna kummosiakaan viboja. 1-1.
Varovainen arvaukseni kuitenkin on että ”puhut omiasi”.
Nämä ovat tietysti meidän omia fiiliksiä ja voin ottaa sanani takaisinkin :^)
Ilmoita asiaton viesti
En toki väitä että kaikkien kokemukset olisivat samanlaisia kuin meidän perheemme. Mielestäni on tosi hyvä, jos nykyisin englannin kielen puhuminen sallitaan Suomessa paremmin kuin silloin kun siellä asuimme. Puhun ihan omasta kokemuksestani.
Töölössä asuva kaverini töistä USA:n lähetystöstä tullessaan sai joitain ”Odineita” kimppuunsa keskiyöllä kun he huomasivat hänen olevan englanninkielinen. Kyselivät passia, työlupaa ja töniskelivät. Perheessään oli pieniä lapsia, joten katsoivat parhaaksi muuttaa pois Suomesta. Tämän jälkeen huomasin että perheemme ei ole ainoa jota Suomessa liian amerikkalaisena vihataan, ja muutimme takaisin USA:han. Täällä englantia saa puhua ihan vapaasti eikä kukaan syytä sosiaaliturvan ryöväämisestä.”
Kävin muuten muutaman kerran pari vuotta sitten työmatkalla Suomessa ja matkatoimistokin varoitti näistä ”Odin”-joukoista jotka vainoavat ulkomaalaistaustaisia. Sain kuitenkin viime kerroilla olla aivan rauhassa kun perhe ei ollut mukana enkä missään vaiheessa joutunut puhumaan englantia ulkotiloissa.
Ilmoita asiaton viesti
Mielenkiintoinen tarina.
Pienillä muutoksilla siitä saa ihan toisenlaisen, vaihdetaan Odinin tilalle vaikkapa Muhammad, englanninkielisyys suomenkielisyydeksi etc.
Lopputulemaksi saamme rustauksen joka on aivan päinvastainen.
Nämä mulle_kerran_sattu_kummia jutut ovat mukavia mutta niillä on arvo vain kirjoittajalle itselleen. Tajuatko pointin?
Ilmoita asiaton viesti
Tottakai ymmärrän mitä tarkoitat, enkä mitenkään väitä että oma kokemukseni olisi se ainoa mahdollinen. Tiedän että moni englanninkielinen on pärjännyt Suomessa hyvin, vaikka monilla onkin ollut ongelmia esimerkiksi illalla liikkuessaan. Kuitenkin kun ottaa huomioon ryöstö-, pahoinpitely-, liikenneonnettomuus-, tai muut riskit ulkona liikkumiseen, pidän pahana siihen lisäksi tulevaa uhkaa ulkomaalaisuudesta/vääräkielisyydestä joka Suomessa on edelleen niin todellinen.
Brittiystäväni joka 80-luvulla eli Helsingissä sai usein kuulla olevansa ”mustapää” tumman tukkansa vuoksi, vaikka olikin valkoihoinen, ja tiesi ulkona liikkuessaan että englannin puhuminen on vaarallista (tuli muutaman kerran hakatuksi). Näin USA:ssa asuvana täytyy todeta että täällä ei englannin puhuminen ole ongelma lainkaan, eikä ”ulkomaalaisuuteni” näytä olevan juurikaan kenellekään ongelma. Suomessa oli ongelma jo sekin että olin maahanmuuttaja.
Olisi vain hyvä jos Suomessa alettaisiin sietää paremmin muita ihmisiä. Enteet ovat pahat: siellähän vaaditaan jo kieliopetuksen vähentämistä kouluissa, tai ainakin sen tekemistä vapaaehtoiseksi aineeksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Olisi vain hyvä jos Suomessa alettaisiin sietää paremmin muita ihmisiä. Enteet ovat pahat: siellähän vaaditaan jo kieliopetuksen vähentämistä kouluissa, tai ainakin sen tekemistä vapaaehtoiseksi aineeksi.”
Mitä uutisia mahdat lukea ja/ tai ymmärrätkö lukemaasi? Levität täällä täyttä potaskaa seinän täydeltä. Varmaan samaa lokaa jaat maastamme siellä missä oletkin. Ruotsinkielen muuttaminen valinnaiseksi (johon ilmeisesti viittaat) ei vähennä kielten opiskelua per se. Eikä se vähennä suvaitsevaisuutta Suomessa.
Kertakaikkiaan satuilusi Odinin sotilaista Helsingissä jne. on niin noloa muunneltua totuutta, että ei voi kuin tuntea myötähäpeää. Jos sitäkään. Käy kysymässä töitä YLEstä. Siellä on useita kaltaisiasi.
Ilmoita asiaton viesti
Ymmärrän oikein hyvin. Mielenkiinnolla luin mm. Immosen Facebook-artikkelin jossa hän ilmoitti persujen tavoitteeksi monikulttuurisuuden murskaamisen miljooniksi palasiksi. Monessa yhteydessä hän ja muut persut ovat tuoneet esiin että yksi paha monikulttuurisuuden ilmentymä on nimenomaan kielenopetus. Kyse on ns. hivutustaktiikasta: kunhan ensiksi on saatu ruotsinkielen opetus kielletyksi, voidaan sitten sopivasti siirtyä ranskan, saksan, venäjän, englannin, espanjan kieliopetuksen kieltämiseen.
Tavoitteenahan on yksikulttuurinen, valkoinen Suomi, josta Immmonen on monta kertaa puhunut. Odinit ovat vain yksi sotilasjoukko sitä valvomaan, SVL ja muut KKK:n tapaiset järjestöt sitten niitä muita.
Ilmoita asiaton viesti
Elät vahvasti omissa hallusinaatioissasi. Kukaan, ei edes Immonen, ole esittänyt Ruotsinkielen opettamisen kieltämistä vaan sen opiskelun muuttamista valinnaiseksi.
”Hivutautustaktiiikkaa kohti valkoista Suomea”. Miten kehtaat ja jaksat kirjoittaa täällä täyttä roskaa? Vai oletko tosiaan noin sekaisin?
OS, KKK, SVL… montakohan henkeä näihin yhteensä mahtaa Suomessa kuulua? KKK lienee aktiivinen vain siellä sinun omilla kotinurkillasi.
Vastaisuudessa J. Salakarin kommentit USssa ovat minulle pelkkää huonoa viihdettä. Olet täysi nolla.
Ilmoita asiaton viesti
Vai hallusinaatioissa… taisi osua arkaan paikkaan. Persujen kannattaisi olla rehellisiä tässä kielenopetusvihassaan.
Kun joku on niin fanaattinen ja oman tiukan kuplan sisällä, on vaikea tunnistaa rasismia vaikka sen joku toinen hänelle osoittaisi. En tiedä kuinka moni noihin järjestöihin kuuluu, mutta Immosella saattaisi olla parempi tieto kuin minulla.
Minulle on samantekevää haluatko lukea mielipiteinäni vai ei. Kun ne nähtävästi sinua niin kovasti ärsyttävät, niin kannattaa jättää väliin. Silmien sulkeminen todellisuudelta voi olla sinulle tosiaan parempi.
Mutta silti mielestäni Suomessa tehdään virhe jos kielenopetus kouluissa lopetetaan kokonaan. Siitä tulee kärsimään moni jälkipolvi, vaikka se olisi kuinka teidän aatteidenne mukaista.
Ilmoita asiaton viesti
Nyt kyllä Salakari veistelee niin paksua potaskaa, että itse Simpauttajakin kalpenee.
”Englanninkielen puhumisesta kadulla/ julkisesti Helsingisssä tappouhkauksia ja Odin sotilaita kimppuun”.
Herääpä ja laske se kissa ulos. Ei taida tällä stoorilla nyt napata ”your 15 minutes in fame”/haastattelupyyntöä USn Markku Huuskolta, vaikka hän melkein kaiken uskookin tai ainakin on uskovinaan, jos se palvelee sopivaa ”agendaa”.
Kokeile Iltalehteä. Siellä he uskovat ihan kaiken ja uutisoivat vielä etusivulla, jos kertoja on ’rasismin uhri” vrt. esim. Itäkeskuksen mielenosoituksessa ”rasistien” pahoinpitelemä (eivät edes koskeneet häneen) raskaana ollut (ei ollutkaan) somalinainen (oli).
Muista mainita Odinin Sotilaat. Se on Iltalehden toimittajille ihan killeri. Jopa itse Kreeta Karvala, tuo tutkivan ja objektiivisen journalismin äiti, voi tarttua koukkuusi.
Ilmoita asiaton viesti
Sinun kannattaa ottaa yhteyttä niihin matkatoimistoihin jotka Suomeen matkustamisesta Odinien takia varoittelevat. Jos tilanne on muuttunut, on asia pelkästään hyvä (en ole Suomessa asunut muutamaan vuoteen). Lehtien perusteella ne Odinit olivat nimenomaan maahanmuuttajia pieksämässä, ja siinä sitten samalla meni turistitkin, koska vaikeahan ihmisestä on muuttostatusta ulkoa nähdä.
Ilmoita asiaton viesti
”Töölössä asuva kaverini töistä USA:n lähetystöstä tullessaan sai joitain ”Odineita” kimppuunsa keskiyöllä kun he huomasivat hänen olevan englanninkielinen. Kyselivät passia, työlupaa ja töniskelivät. Perheessään oli pieniä lapsia, joten katsoivat parhaaksi muuttaa pois Suomesta. Tämän jälkeen huomasin että perheemme ei ole ainoa jota Suomessa liian amerikkalaisena vihataan, ja muutimme takaisin USA:han. Täällä englantia saa puhua ihan vapaasti eikä kukaan syytä sosiaaliturvan ryöväämisestä.”
Sen verran tunnen englanninkielisiä helsinkiläisiä työikäisiä (ja Töölönkin aluetta), että en tuota juttua oikein usko.
”Kävin muuten muutaman kerran pari vuotta sitten työmatkalla Suomessa ja matkatoimistokin varoitti näistä ”Odin”-joukoista jotka vainoavat ulkomaalaistaustaisia.”
Soldiers of Odin perustettiin ainakin pikaisen googlauksen mukaan lokakuussa 2015, eli järjestö on alle 2 vuotias. Kysäisempä Saksan sukulaisistani noista ”matkatoimistojen varoituksista” kun seuraavan kerran tavataan.
Ilmoita asiaton viesti
Eihän sitä uskoa tarvitse. Ja erinomaista jos englannin puhumista Suomessa nykyisin ei pidetä pahana. Mutta en usko ennen kuin olen itse kokenut, ja perheeni turvallisuuden vuoksi en ihan heti ole niin tekemässä.
Ilmoita asiaton viesti
Villi veikkaus: Puukottaja on vuonna 2015 saapunut turvapaikanhakija.
Täytynee olla 2015 saapunut, koska nyt sai lopullisen hylkäyspäätöksen.
Ilmoita asiaton viesti
TS:n mukaan ainakin kaksi uhreista on maahanmuuttajataustaisia. Itse epäilisin maahanmuuttokriitikkoa, jos jotakuta pitää epäillä.
Ilmoita asiaton viesti
Totta. Voihan arabimieskin olla maahanmuuttokriitikko.
Ilmoita asiaton viesti
Tiedetäänkö tekijä arabiksi? Mistä maasta hän siis on?
Ilmoita asiaton viesti
Ambulanssista otettu kuva tekijästä näkyi jo alkuillasta (kasvot näkyvissä). Puukotuksen nähneet puhuivat arabimiehestä. Voit tietysti leikkiä sanoilla ja saivarrella täsätä ikuisuuteen.
Ilmoita asiaton viesti
Marokon kansalainen ,saattaa siis olla arabi.
Ilmoita asiaton viesti
Marokosta.
Ilmoita asiaton viesti
Berberi tai arabi, hyvin todennäköisesti, joten arabiarvaus hyväksytään…
Ilmoita asiaton viesti
Nuori poika, vasta 18-vuotias.
Neitsytfantasiat varmasti osamotiivina teolle.
Ilmoita asiaton viesti
Varsin lähelle veikkasit.
Ja vieläpä maasta, jossa ei ole minkäälaista sotatilaakaan.
”Turun puukotuksesta epäilty saapui Suomeen turvapaikanhakijana, poliisi kertoi tiedotustilaisuudessa. Epäilty on Marokon kansalainen. Hän on ilmoittanut iäkseen 18 vuotta. Mies saapui Suomeen viime vuonna.”
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005332638.html
Ilmoita asiaton viesti
”Villi veikkaus: Puukottaja on vuonna 2015 saapunut turvapaikanhakija.”
Jep. Väärin meni. Kyseessä olikin vuonna 2016 saapunut turvapaikanhakija.
Ilmoita asiaton viesti
Aika hyvä kuitenkin…jos esim. tammikuussa, 2016 tuli Suomeen Sipilän kutsun Innoittamana.
Ilmoita asiaton viesti
No mikä olisi vaihtoehtoinen motiivi? Joku huutaa snackbaria, on ottanut ruokailuvälineet valmiiksi esille ja sitten kova nälkä on aiheuttanut turhauman joka purkautui väkivaltana sivullisia kohtaan?
Ilmoita asiaton viesti
Kammottavaa on tämä ilakointi järkyttävien tapahtumien äärellä.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä ihmeen ilakointi? Järkyttävä tapahtuma, jonka kohoavasta todennäköisyydestä on yritetty esittää huolta jo pidemmän aikaa. Toki antaa jonkinlaista osviittaa siitä, että vaatii melkoisesti tätä suuremman uhriluvun, ennen kuin kovapäisimmät (sellaisen löytääksesi katso vaikka peiliin) pystyvät myöntämään että asioita olisi voinut tehdä toisinkin.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä ilakointi, jolla maahanmuuttokriitikot(ojentaa peilin takaisin) osoittavat tästä surullisesta tapahtumasta. Uhriluvulla ei ole isoa merkitystä. Kyllä kaksi kuolonuhria riittää minun vakuuttamiseeni.
Ilmoita asiaton viesti
Iso veikkaus. Mies tappoi tutun naisen? Sivulliset saivat valitettavasti osumia.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä puheenvuoro on hauska paikka, kun rasistit innostuvat näistä tapauksista niin, että housuissa pullistelee 🙂
Makkonen ja muut huutavat rajat kiinni, mutta kuka ne sulkee, kun vaaleissa tulee alle 10% kannatusta ainoalle puolueelle joka sitä ajaa 🙂
Mä suosittelen kaikille näille ihmisille, jotka täällä tuskaa kokevat, niin täältä voi muuttaa pois, vaikka Somaliaan, sinne ei tule maahanmuuttajia 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Lyödäänkö Ritala vetoa, että tämän seurauksena alkaa aika monella puolueella grammari soittaa hiukan erilaista levyä?
Ilmoita asiaton viesti
Lyödään vaan, ja lyödäänkö myös vetoa, että maahanmuuttopolitiikka ei tule kiristymään yhtään.
Ja arvaappa miten maahanmuuttoasioille käy, jos vihreät ja kokoomus voittavat vaalit 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Vihreiden osalta olet varmasti oikeassa. Kokoomukselle tai sen eturyhmille maahanmuutto on etunäkökulmasta kohtuullisen pieni kysymys, mutta se joutuu kuitenkin vakuuttamaan puudelirouvat siitä, että torikaffella käynti on jatkossakin turvallista.
Ilmoita asiaton viesti
Juu, mutta kokoomus tarvii halpatyövoimaa 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä. Tarkoittaa sitä, että Kokoomuksen linjana tullee jatkossa olemaan turvapaikkaturismin tulppaaminen ja työperäisen maahanmuuton helpottaminen, esim. tarveharkinnan poistaminen, lähetettyjen työntekijöiden kohtelu jne.
Ilmoita asiaton viesti
Nii,ja sosssutädit sekä Kela / migri asiakkaita.
ilman mamuja uhkaisi yt.;-)
Ilmoita asiaton viesti
#56
Maahanmuutto kiristyy aivan varmasti koko unionin alueella, myös Suomessa. Siitä voi lyödä vetoa tai olla lyömättä.
Turun verilöyly ei siihen vaikuta, se oli surullinen mutta siinä uhrien määrä oli vähäinen eikä vielä edes tiedetä mitä t o d e l l a tapahtui.
Ilmoita asiaton viesti
Eivät vihreät ainakaan Turussa tule menestymään moneen vuoteen.
Ilmoita asiaton viesti
Luuletko? Itse olen ihan varma, että Vihreiden äänimäärä tulee Turussa olemaan kaksinkertainen Perussuomalaisten ja Sinisten yhteenlaskettuun äänimäärään. Ja ihan seuraavissa eduskuntavaaleissa.
Ilmoita asiaton viesti
PerusSuomalaiset ja uuvattiSiniset? Kyllä sul Niemeläinen ny viiraa ja kovin…kuka ne yhteen laskee? Sinäkö? ..kun jälleen typetästi yhdistät äänestäjänsä pettäneet Suuvatit perusSuomalaisiin.
Taidatte olla paniikissa koko buimosta peesaava vihervasuri ryhmä.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikissa mielipidekyselyissä yli 90% suomalaisista vastustaa haitallista maahanmuuttoa.
Ilmoita asiaton viesti
Ja miten se näkyy missään?
Onlo se 90% prosenttia tärkeä luku, kun se ei realisoidu mitenkään.
Melko laaja sanonta haitallinen. Minäkin vastustan haitallista maahanmuuttoa, pitäiskö sun kertoa, mitä on tässä tapauksessa haitalliinen.
Kerrotko vielä kuka se rajat sulkee?
Ilmoita asiaton viesti
”pitäiskö sun kertoa, mitä on tässä tapauksessa haitalliinen.”
Kun nyt kysyt niin ainakin minä pidän suomalaisten tappamista haitallisena ilmiönä. Myös kustannuspuoli on negatiivinen.
Ilmoita asiaton viesti
Ai sullakin on sisäpiiritietoa tappajasta, asia selvä.
Ja kaikki maahanmuuttajat tottakai tappaa, sekin on selvä.
Mutta kerro nyt jo ihmeessä, kuka ne rajat sulkee
Ilmoita asiaton viesti
”Kun nyt kysyt niin ainakin minä pidän suomalaisten tappamista haitallisena ilmiönä. Myös kustannuspuoli on negatiivinen.”
Minä pidän tappamista sukupuoleen tai kansallisuuteen katsomatta aina haitallisena ilmiönä.
Ilmoita asiaton viesti
Silminnäkijän mukaan uhreina on ollut ulkomaalaiselta näyttäviä ihmisiä. Mutta hyvä on Makkonen, kiitos että ymmärrät maahan muuttaneistakin tulevan suomalaisia.
Toisen silminnäkijän mukaan ulkomaalaiset jahtasivat puukottajaa ja ajoivat hänet karkuun. Suomalaiset kaivoivat esiin älypuhelimiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Oliko torimyyjä Vesa Rannikko joka jahtasi tekijää ystäviensä kanssa ulkomaalainen ?
Ilmoita asiaton viesti
Juu, kun nyt katselin noita myöhempiä silminnäkijäkuvauksia, Rannikot ovat olleet siellä ja Jani ja Vesa. Eli on niitä sankareita ollut useista ryhmistä.
Sankareista suurin lienee puukotettu Hassan Zubier, Ruotsin kansalainen, joka yritti useista saamistaan puukoniskuista huolimatta pelastaa puukottajan ensimmäisen uhrin. Hassan ei paennut, vaikka hänellä silminnäkijöiden mukaan olisi ollut aikaa paeta puukottajan palatessa ensimmäisen uhrin luo uudelleen. Hassanin tyttöystävä sai myös puukosta.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005332072.html
Oma kommenttini pohjautui Voicen julkaisemaan uutiseen:
https://www.voice.fi/ilmiot/a-149225, myös Voicen toinen uutinen tuki tätä käsitystä: https://www.voice.fi/ilmiot/a-149217
Mutta yhtä kaikki: pyydän anteeksi kaikilta paikalla olleilta ja tapahtumiin vaikuttaneilta. Kommenttini on kirjoitettu tahdittomasti sellaiseksi, että sen tulkita halventavaksi. Uskon, että kaikki ovat tehneet parhaansa tuossa järkyttävässä tapahtumasarjassa. Ja aina on niin, että jotkut tekivät enemmänkin.
Ilmoita asiaton viesti
Sankareita jokainen joka yritti estää lisäuhrien syntymisen ja pysäyttää puukottajan.
Ilmoita asiaton viesti
Luulisi, että 100% ihmisistä aina vastustaa kaikkea haitallista.
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa on paljon niitä jotka vastustavat kaikenlaista maahanmuuttoa, myös suomalaisten paluumuuttoa. Tai muuttoa yleensä, edes toiselle paikkakunnalle Suomessa.
Suhtautumisessa ulkomaalaisiin ei Suomessa ole juuri mitään eroa onko kyseessä amerikkalainen tutkija, iranilainen hammaslääkäri, libyalainen parturi, virolainen poliisi tai syyrialainen turvapaikanhakija. Kaikkia vihataan ihan tasapuolisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on kyllä täydellinen kuvaus. 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Eipä taida olla kyseessä terrori isku. Luultavasti murhasi tutun naisen ja sitten sivulliset saivat osansa.
Ilmoita asiaton viesti
Rauhan mies ja uhattu sotaa paossa puukottaa mennen tullen tutun naisen ja tukun muita !
Heh…
Julkisuuteen tullen videon mukaan on kiistämättä mukna myös muita ”sukulaismiehiä”, joita etsitään edelleen koko Etelä-Suomen aluulla.
Ilmoita asiaton viesti
Nuo videolla esiintyneet miehet ovat tapahtuman sankareita. Heitä, jotka ajoivat puukottajaa takaa ja yrittivät pelastaa tämän uhrin. Silminnäkijän mukaan ulkomaalaiset jahtasivat tuota rikollista ja suomalaiset näppäilivät samaan aikaan älypuhelimiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Ritala pääsi näköjään karuselliin ja syystä. Eihän Supokaan osaa vielä sanoa tekojen syytä ja taustaa. Meillä on vain ministeri Risikon lausunto ulkomaalaisen näköisestä puukottajasta. Taitaa olla paras nukkua yön yli.
Ilmoita asiaton viesti
En todellakaan pidä drunker Junckerista, mutta nähdäkseni komission puheenjohtajakin piti Turun tapahtumia terrorisminä.
Se on lähtökohtaisesti todennäköisin perusoletus sen perusteella mitä tapahtumasta tiedetään
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/227888-euroopan-k…
Ilmoita asiaton viesti
Puukottajan motiivit ovat suuri mysteeri toisin kuin monen tässä ketjussa sanaillaan, selvääkin selvemmät mielenterveysongelmat.
Ilmoita asiaton viesti
Mun mielestäni ihmiset jotka ovat valmiita tappamaan ihmisen ovat enemmän tai vähemmän päästään vinksahtaneita. Lakiteknisesti näin ei tietenkään aina ole.
Ilmoita asiaton viesti
Tuskin on tarve mennä tappamisen eri syihin suoranaisista sodista, känni ja intohimo tappamisiin, mielisairauksiin, Boko Haramin lapsitappajiin ja niin edelleen. Tässä kohtaa on enemmän tai vähemmän päästään vinksahtanut jos ei tänään tapahtunuttta väkivaltaa sinä minä se oli.
https://www.voice.fi/ilmiot/a-149217
Missikaunotar keskellä Turun hyökkäystä: ”Veristä puukkoa kantanut mies huusi Allahia”
18.08.2017 18:55 – Mikko Räsänen – Luettu 22 096 kertaa
Ilmoita asiaton viesti
Ensi alkuun youtubessa/netissä nähtävällä videolla kuulostaisi siltä kuin osa sanoista kuuluisi ”Allahu akbar!”-tyyppisesti, esim. ulkomaalaisen korviin ehkä siltä hieman kuulostaa. Enemmän se minun korviini (suomalaisena) kuulostaa kuitenkin ”Varo. Varokaa!”-huudolta, tms., kuten jotkut ovat muualla kommentoineet.
Ilmoita asiaton viesti
https://www.radionova.fi/uutiset/koti/a-149225 Videolla ulkomaalaiset miehet jahtaavat syyllistä.
Ilmoita asiaton viesti
Yksi tutkintalinja on varmasti mustasukkaisuus toivottavasti. Ensimmäinen uhri oli ei kantasuomalainen…
http://tepposyvril.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241464…
Ilmoita asiaton viesti
”Yksi tutkintalinja on varmasti mustasukkaisuus toivottavasti.!”
Todennäköisesti kolme muslimia oli mustasukkaisia ja tappoivat siksi tämän nuoren äidin.
Ilmoita asiaton viesti
Turkulaiset olivat puolustneet puukotettuja ja ajaneet puukottajia pois uhriensa läheltä. Poliisi, HS ja YLE kertovat edelleen yksittäisestä teosta, joka taisi olla kurinpalutus useammalta islamilaiselta mieheltä useimmille uhreille.
Toivottavasti muutkin sotaa karussa olevat naisia puukottavat veitsi- ja sotaurhokkaat saataisiin omiin koppeihinsa kotimaihinsa. Uskotavuus on jo täysin hukassa.
Ilmoita asiaton viesti
Tämmönen paikallisesta aviisista:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/522041/Turussa+sa…
Ilmoita asiaton viesti
Missähän ne kaikki on, kun uutinen on vuodelta 2013 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Olisiko joku vielä Turuus?
https://www.voice.fi/ilmiot/a-149217
Ilmoita asiaton viesti
Oletko jotenkin muuttunut? Vaikutat ihan sinipuna-ihmiseltä.
Ilmoita asiaton viesti
Petteri Ritalan blogikirjoituksen motiiveja selvitetään.
Ilmoita asiaton viesti
Motiivi on se, että pidetään järki pelissä, eikä lähdetä koohottamaan ja syyllistämään koko maailmaa, kun jotain tapahtuu.
Varmaan pitäisi jyrkimmänkin rajat kiinni ihmisen ymmärtää, että tämä paklaisongelma ei ratkea sillä, että käperrytään sikiöasentoon. Jos me haluamme kuulua länsimaiseen sivistyneeseen viiteryhmään, niin yhdessä tästä on koetettava selvitä.
Kukaanhan ei halua maaperälleen tappajia tai terroristeja, mutta sellaiseksi ei synnytä, sellaiseksi tullaan, kun asiat menevät huonosti.
Rajojen sulkeminen ei auta, siitä osoituksena on Englanninkin terrori-iskut, jossa tekijänä oli jo vuosikymmeniä maassa asunut henkilö.
Tyhmyyttä ja lapsellisuutta vastustan, ja sellaiseksi koen näiden rajojen sulkemista ja islamin syyttämistä huutavien ihmisten kommentit.
Tässäkin Turun tapauksessa on hyvä, että asiat selvitetään, ja poliisi tekee työnsä, sitten vasta tiedämme, mikä oli teon motiivi. Varmaa kuitenkin on, että persuille ja muillekin kohkoille sillä ei ole enää mitään merkitystä, heille riittää kun tekijä näyttää ulkomaalaiselta.
Ilmoita asiaton viesti
Noin hieno puhe kannattaisi mennä pitämään sinne Turun kriisikeskukseen.
Samalla voisi sieltä apua hakevilta ihmisiltä puolestaan kysyä, mikä oli heidän motiivinsa tulla kriisikeskukseen.
Ilmoita asiaton viesti
Jos Pekka joskus seuraisi kalastusjuttujen sijasta ulkomaanuutisia, niin ei pitäisi olla epäselvää miksi Suomeen saakka on virrannut pakolaisia. Onhan Suomi myös maailman turvallisin maa, joka pakoon lähtiessä tuntuu varmaan aika tärkeältä.
Ilmoita asiaton viesti
Samat idiootit, jotka juuri äsken salamana olivat tekemässä politiikkaa Heather Heyerin kuolemalla, vinkuvat nyt Barcelonaan ja Turun uhrien politisoimisesta. Ahh ironiaa!
Ilmoita asiaton viesti
No Nikon mielestähän Turun uhrit ovat ”typeryksiä”, kuten Heather Heyerkin. Aikamoista leimaamista, minusta.
Ilmoita asiaton viesti
#121: Kirjoitin, että marttyyrikultit ovat typeryyttä.
Salakarilla on kyllä hallussa ”sosiaalisen oikeudenmukaisen” ajajien keskeisin työkalu, eli valehteleminen. En tosin syytä häntä siitä, koska social justice advocacy on älyllisesti ja yhteiskunnallisesti niin kelvoton positio, että sitä ei edes pysty puolustamaan muutoin kuin valehtelemalla tai lapsellisella mutta vaateliaalla moralisoinnilla. Molemmat ovat alhaisia strategioita.
Ilmoita asiaton viesti
Et taida koskaan lukea mitä olet tullut kirjoittaneeksi? Marttyyriuhria, Heather Heyeriä, sanoit typerykseksi. Nyt siis olet mukamas perumassa puheitasi? En ihan heti usko…
Ilmoita asiaton viesti
On ihmisiä, joille lukemisen sisäistäminen on hankalaa tai sitten luettu ymmärretään ja käännetään omissa vastineissa, luetun tarkoitusperää vastaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kun tunnut kovasti sympatiseeraavan James Alex Fieldsin tekoa, olet kaiketi myös Turun puukottajan puolella ja tukena.
Ilmoita asiaton viesti
Oikein odotan että Niko tuomitsee ”kaiken väkivallan” kuten Charlottesvillen tapauksessa. Tällöin hän tuomitsee myös sen väkivallan mitä Turussa puukotukseen väliinmenoon osallistuneet tekivät. Heillä oli myös astaloita käsissään, ihan kuin niillä ihmisillä jotka yrittivät pysäyttää Heather Heyerin päälle ajaneen auton. Nikohan totesi että kun heillä oli astaloita, se liittyi selvästi mielenosoituksen väkivaltaiseen luonteeseen.
Sama varmaankin siis Turussa. Vai mitä mahtaa Niko miettiä?
Ilmoita asiaton viesti
Hieno avaus. Turussa on puukotettu kahdeksaa ihmistä, mies puukotti niin kauan kunnes poliisi pysäytti toiminnan. Kuulostaa varmaan mielestäsi juoppojen perjantai iltapäivän välienselvittelyltä… Kun oma maailman katsomus on ristiriidassa tosiasioiden kanssa niin tällaisia kolumneja tulee.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kuulosta, vaan kuulostaa erittäin hullun ulkomaalaistaustaisen ihmisen sekoamisesta.
Siltikään vika ei ole kaikissa maahanmuuttajissa, tai Sipilässä, tai Risikossa jne.
Ilmoita asiaton viesti
Näitä hullujen ulkomaalaistaustaisten sekoamisia on nyt tapahtunut Euroopassa useita kertoja, kuten on tapahtunut myös Syyriassa, Irakissa ja Libyassakin. Kalifaatin menetettyä ottensa syntysijoillaan, muistaakseni johdon taholta kehotettiin veljiä toimiin kaikkialla muualla. Länsimaisesta ihmisestä satunnainen joukkomurhaaminen vaikuttaa toki mielisairaiden sekoamisilta.
EU, useimmat EU:n jäsenmaat ja Suomen Sipilän hallitus eivät ansaitse arvostusta tekemisistään v. 2015 ihmistulvan käytännön hoidossa – ikävä kyllä. Tässä voikin olla selitys sille, että poliisi ei tutki väkivallantekoa terroritekona – vaikka ei myöskään sulje pois tätäkään mahdollisuutta.
Ilmoita asiaton viesti
On tapahtunut, juu, ja varmasti tulee vielä tapahtumaan lisääkin. Niistä syistä sitten voikin olla aihetta keskustella enemmän. Länsimaiden vastuu tässäkin paklaiskriisissä on kiistämätön.
Aina kun vieraassa maassa tehdään ns. hyvää, ja viedään tuntemaamme demokratiaa sodan avulla eri maihin, niin lopputulos ei ole koskaan hyvä.
Nämä iskun tekijät maailmalla käyttävät hyväkseen vihaa länsimaista elämäntapaa vastaan, ja aina löytyy tällaisia tekijöitä.
Se, että näistä tapahtumista syytetään Sipilää ja EU:ta on jotenkin alhaista, ja tyhmää. Demokraattisesti on Suomessakin valittu päättäjät, ja varmaan he tekevät parhaansa, tuskinpa he haluvat tällaisia tapauksia.
Jos kansa kokee, että päättäjät ovat totaalisen väärässä, ja toimivat vahinggollisesti, niin sitten varmaan vaaleissa valitaan toisenlaiset päättäjät.
Siltä ei kyllä näytä, sillä missään Euroopassa nämä rajat kiinni huutajat eivät ole vaaleja voittaneet, vaikka onkin tapahtunut terrori-iskuja
Ilmoita asiaton viesti
On täysin kiistämätöntä, että George W Bush ja Tony Blair ovat suuren kaaoksen aiheuttajat ja vastuulliset sotatoimiensa seurauksin. Tämä ei kuitenkan oikeuta viattomiin siviileihin kohdistuvaa väkivaltaa missään maailmassa, eikä millään perustein tai motiivein.
Ilmoita asiaton viesti
Ei tietenkään, ja tuskinpa kukaan täälläkään tapahtumia hyväksyy.
Ilmoita asiaton viesti
Edelleen on olemassa tuo ”vaaleilla valitut päättäjät” -hokema. Laita tarkasti mieleen, mitä kukakin päättäjä on tehnyt ja sanonut viimeisten vuosien aikana ja äänestä sellaisia päättäjiä, jotka ajavat sinulle tärkeitä asioita parhaiten.
Vaaleissa valitaan päättäjät ja annetaan valituille vastuu käyttää saamaansa valtaa. Kun asioiden tilanne muuttuu, ei kansalaisilta kysellä. Sitä vartenhan meillä ovat ne vaalit ja ne valitut päättäjät.
Tällä järjestelmällä on hieno nimikin. Sitä kutsutaan edustukselliseksi demokratiaksi.
Ilmoita asiaton viesti
Rajakit keskittyvät yrittämään todistella kuinka yhden tummahipiäisen puukkomiehen sijaan syyllisinä oli kokonainen divisioona suvakkien tännekutsumia verenhimoisia sapelein varustautuneita isisläisiä.
Suvakit taasen keskittyvät kauhistelemaan risikon suorittamaa henkistä väkivaltaa kun tämä kutsui tekijää maahanmuuttajan näköiseksi.
Me loput taas suremme haavoittuneiden ja kuolleiden omaisten tuntemaa tuskaa.
Ilmoita asiaton viesti
”Rajakit keskittyvät yrittämään todistella kuinka.. jne.” Voihan vitalis.
Ollaan joko rajallisia natseja tai kaiken nieleviä suvakkeja,jotka suree vain omaisten tuntemaa tuskaa,mutta eivät tuomitse niitä jotka antavat näille aivopestäville murhaajille mahdollisuuden tuottaa tätä tuskaa Suomessa ja €uroopassa..päästämällä nämä maahan ja siten mahdollistavat terrorismin.
Tai sitten..
”Me loput taas suremme haavoittuneiden ja kuolleiden omaisten tuntemaa tuskaa”,
eli suret myös tämän murhaajan (viran)
omaisilleen mahdollisesti tuottamaa
”tuskaa”. Niinkö?
Suurin osa suomalaisista on ”rajakkeja” eli,rajat kiinni kannattajia,olematta silti mitään äärioikeostolaisia natseja tai muita kummajaisia,joita mediat heistä väkisin vääntää.
Me vaadimme vain rajojen sulkemista mm.
paperittomilta,mahd.terroristeilta,jotka tulevat tänne turvallisinta maista,esim.ruotsista.
Väärin ei myöskään olisi kielteisen tp.
päätöksen saaneiden talteenotto..
karkoituksen toimeenpanoon saakka.
Ja lopuksi hieman sitä jälkiviisautta,
jota suotta karsastetaan..
eli Jos näin olisi toimittu,ei Turussa eikä muuallakaan Suomessa ole/tule jatkossa/kaan lisääntyvää tarvetta suruliputuksiin.
Toivottavasti.
Ilmoita asiaton viesti
Ritalan demokratiakäsitys on se, että oma mielipide on oikea ja muiden mielipiteiden esittäjät ovat rasistisia kusipäitä.
Ilmoita asiaton viesti
No tietysti, mites muuten 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Radio Novassa sanottiin, että poliisi tutkii nyt puukotusta terroristisena tekona.:(
Ilmoita asiaton viesti
Yrityksen lausunto (#147) on mainio loppukaneetti tälle blogikeskustelulle, hieno aikamme kuva, screen shotin arvoinen.
Blogin tarkoitus oli vähätellä Turun tapahtuman merkitystä, kyseenalaistaa sen ilmiselvää yhteiskunnallista kontekstia, kiistää yhteys poliittisen päätöksenteon ja nyt tapahtuneen välillä ja haukkua niitä jotka ovat alusta asti olleet haittamaahanmuuttoa vastaan.
Valheiden aika on onneksi pian kohta ohi.
Ilmoita asiaton viesti
Sulla on taas joku vaihe päällä, tai sitten ihan lukemisen ymmärtämisessä on isoja ongelmia.
Ei siinä mitään alussahan sanoin, että kyse voi olla terroriteosta tai sitten ei, mutta tietyt piirit ei osaa lukea tai sisäistää.
Sitä asiaa se ei miksikään muuta, että yksi ihminen on tehnyt tämän teon, mutta se ei silti oikeuta kaikkien turvapaikanhakijoiden lynkkaamiseen ja islaminuskoisten ajojahtiin.
Sitten jos joskus opit lukemaan, voit taas kommentoida 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Tuo haittamaahanmuutto on hauska sana, veikkaisin, että koko kansakunta on vastaan kaikkea haitallista 🙂 Se mitä se on, niin siitä rasisteilla on tietysti oma käsitys.
Niin ja kuinka sitten estetään tämä ”haittamaahnmuutto” ilmeisesti palataan taas vanhaan hokemaan, että rajat kiinni, josta seuraa se kysymys, että kuka ne rajat sulkee, kun ei ole kuin yksi pikkupuolue, joka sellaista kannattaa.
Elämä on 🙂
Ilmoita asiaton viesti
Itsekin tällaisena tavallisena haittamaahanmuuttajana ihmettelen myös tuota samaa. Haittamamut vievät naiset, sosiaaliturvan ja työpaikat ja sitten tekevät myös terroritekoja. Vaikka totuus olisi mitä, ei asia rasistille koskaan tule olemaan erilainen. Yksinkertainen maailmamalli, joka ei rasistin katsannossa koskaan muutu.
Ilmoita asiaton viesti
Monenlaista lausuntoa ja kommenttia on tullut asiantuntijoilta ja viranomaisilta tv:ssä.
Ylivoimaisesti mieleenjäävin oli A-studiossa haastatellun Maahanmuuttoviraston vastaanottoyksikön johtajan Pekka Nuutisen kommentti :
”Turussa tapahtui episodi, jota ei voi puolustella mitenkään.”
Ilmoita asiaton viesti
Asiaa jollain tavoin liipaten ohessa mielenkiintoista ruotsalaista somepohdiskelua koskien suomalaisten väkivaltaisuutta:
”Är finnar våldsammare än andra?”
http://blog.zaramis.se/2011/06/26/ar-finnar-valdsa…
Ilmoita asiaton viesti
#171 – Alla vastaavaa malmölaista pohdiskelua.
Mordfrekvensen i Malmö är högst i Norden
Mordfrekvens är ett mått på antalet fall av dödligt våld per 100 000 invånare. i Sverige som helhet brukar det ligga kring 1. 2014 var den 0,9. 2015 lite högre. År 2016 hade Malmö en mordfrekvens på 3,4 vilket kan jämföras med Köpenhamns 1,1 år 2012 eller Tallinns 5,5 samma år (Estland som helhet hade 3,1 år 2014 medan Finland som helhet hade 1,6 samma år).
http://blog.zaramis.se/2017/02/20/mordfrekvensen-i…
Ilmoita asiaton viesti